Články

10 důvodů, proč jíst himalájskou sůl

Osobně neznám moc lidí, kteří by nějak řešili sůl. Většinou nějakou vytáhneme ze špajzu, jídlo si osolíme a hotovo. Někteří možná tuší, že moc soli škodí, tak se snaží solit s mírou. Není ale sůl jako sůl, navíc ji všichni v kuchyni používáme denně. Proč byste tedy měli dát šanci té himalájské? 🙂

 1. Je nejčistší solí vůbec.

Těží se kdesi daleko v Himalájích, které ještě úspěšně odolávají znečištěnému životnímu prostředí. I přírodní mořská sůl, která je velmi zdravá, nedosahuje takové čistoty. Hodně slaných jezer i oceánů je totiž kontaminováno a někteří producenti mořské soli ji kvůli tomu musí uměle čistit nebo rafinovat.

2. Je sice stařičká (a to dokonce několik milionů let), ale hrozně výživná.

Pamatuje totiž ještě časy, kdy místo Himalájí bylo moře. V pohoří se tak usadilo spoustu vrstev, které obsahují hromadu minerálů a živin. Třeba takový hořčík, draslík, vápník a dokonce i železo. Tomu vlastně himalájská sůl vděčí za svou typickou lehce růžovou barvu. Ti největší uctívači jí dokonce říkají růžové zlato!

3. Nemá nic společného s chemií.

Nevyrábí se průmyslově, není chemicky čištěna a bělena. Takže spolu s ní nekonzumujeme žádný chemikálie a uměle přídatné látky.

4. Nenamáhá tělo a nevede k nemocem, na rozdíl od klasické kuchyňské soli. Ta vlastně obsahuje z 97 % chlorid sodný, který naše tělo vnímá jako vetřelce a snaží se ho zbavit, což je pro nás dost náročný proces. Tělo na něj potřebuje velké množství vody, takže ji začne zadržovat a my máme strašnou žízeň. Nadměrná konzumace pak vede k vysokému krevnímu tlaku, ledvinovým kamenům, revma, dně a dalším zdravotním problémům. Proč bychom tedy jedli něco, co naše tělo nechce a ještě mu to škodí?

5. Je super pro sportovce a nespavce.

Obsažený vápník, hořčík i draslík totiž výborně funguje jak na svalové křeče, tak i na spánkový cyklus člověka, který každý večer musí počítat ovečky.

6. Nebudete kyselí!

Respektive vaše krevní pH. Himalájská sůl ho totiž dokáže vybalancovat na takovou úroveň, aby nedošlo k překyselení, a tím i k vyčerpání a úbytku energie. A být kyselí a ještě unavení, to zní jako hrozná kombinace.

7. S himálajskou solí budete mít krásnou pleť. I bez make-upu.

Konzumace himálajské soli totiž pomáhá i proti stárnutí a celulitidě. Díky tomu, že naše tělo nezadržuje vodu, nedochází ke ztrátě tekutin a dehydrataci. A projevem dehydratace je co? Špatné hojení pokožky, mimické vrásky a celulitida.

8. Nikoho nezruinuje.

Himalájská sůl není vůbec drahá, půl kila se dá sehnat už za třicet korun. Je to vlastně obyčejná kamenná sůl, kterou ale seženete pouze v Asii. A těch pár korun za dopravu až z Asie není zas tak moc, ne?

9. S himalájskou solí jako hvězda v kuchyni.

I když nejste zrovna foodstylista, třeba na párty se občas hodí zamachrovat a být trochu kreativnější při servírování. Prodává se totiž buď hrubozrnná, nebo namletá, ale dá se sehnat i po velkých kusech. Menší krystalky můžete nasypat na jídlo, velké kusy se dají využít jako unikátní a na fotkách dost efektně vypadající solné desky.

10. A budete veselí a šťastní, možná až do smrti.

Himalájská sůl je totiž plná minerálů, které v krvi navyšují oxytocin. To je antistresový hormon, který naše tělo zklidňuje, zmírňuje stres a úzkost a celkově zlepšuje naši psychickou i fyzickou vyrovnanost.

A jak himalájskou sůl používat? Solí méně, takže ji kvůli spotřebě nedoporučuji dávat do vody, ve které vaříte těstoviny k obědu. Spíš si ji šetřete na dochucování hotových nebo studených jídel – výborná je třeba do salátů, na chlebu s pomazánkou, nebo jen tak, na čerstvé nebo grilované zelenině. Stejně jako u kuchyňské soli platí i u té himalájské, že bychom si měli její spotřebu hlídat. Doporučuje se zhruba 1/4 čajové lžičky denně.

Tak co, zkusíte ji? 🙂

Himalájská sůl

Himalájská sůl obsahuje spoustu železa. Tomu i vděčí za svou růžovou barvu 🙂

Nestačilo? Přidejte si!

Zatím žádné příspěvky

Reagovat